Aqua mama czyli aqua aerobic dla kobiet w ciąży

beach-858996_1920Nie należę do osób specjalnie aktywnych fizycznie nad czym bardzo ubolewam. Choć lubię to przyspieszone tętno po treningu, mieszankę uczucia zmęczenia i euforii, zadowolenie z siebie że dałam radę, zawsze sobie znajdę milion powodów żeby nie iść na siłownię, aerobic, rower. No i kondycja leży. I kwiczy. Kręgosłup boli. Głupota nie boli. Całe szczęście w ciąży zaczęłam odczuwać nieodpartą chęć zwiększenia swojej aktywności (Ah, te ciążowe zachcianki:P). Z racji stanu w którym się znajdowałam intensywne stadne podskakiwanie przed lustrami odpadało więc zaczęłam poszukiwać jakie mam możliwości. Tak właśnie znalazłam Aktywna Rodzinkę i poznałam Magdę która prowadzi zajęcia Aqua Mama.

Po konsultacji z ginekologiem zdecydowałam się na gimnastykę w wodzie. Zaczynałam ćwiczyć będąc w 4 miesiącu ciąży, całkiem dobrze się czułam, ale zakładałam, że z czasem będzie coraz ciężej i że takie zajęcia w wodzie odciążą kręgosłup i stawy. I faktycznie woda cudownie mnie odprężała. Nie stresowałam się, że zaraz sobie zrobię krzywdę lub upadnę i o coś się uderzę. Woda przyjemnie masowała skórę i brzuch, a jej opór sprawiał, że wbrew pozorom łatwe ćwiczenia dawały mięśniom mały wycisk. Dodatkowo instruktorka (która sama spodziewała się dziecka) przynosiła nam specjalne piankowe obciążniki które dodatkowo zwiększały opór. Najsmutniejszy był moment wyjścia z wody. Wieczorem nie miałam żadnych problemów z zaśnięciem.

Z medycznego punktu widzenia takie zajęcia dla ciężarnej to same plusy: wzmocnienie odporności, poprawa przemiany materii, obniżenie ciśnienia krwi, zapobieganie obrzękom nóg, poprawa krążenia krwi i lepsze odżywienie Maluszka. To także przygotowanie mięśni do porodu i trening przed kilkugodzinnym noszeniem bobasa na rękach.

Atmosfera na zajęciach była bardzo przyjemna. Stado samic wymieniało się wszelkimi mądrościami i nowinkami parentingowymi, także byłam pewna, że nic ważnego mi nie umknie 😉 Także jeżeli mieszkacie gdzieś blisko Konstancina lub Piaseczna serdecznie polecam wam zajęcia Aqua Mama. Najpierw oczywiście omówcie to ze swoim lekarzem prowadzącym  i wypełnijcie formularz kontaktowy na stronie Aktywnej Rodzinki. Następnie wystarczy spakować w torbę kostium, czepek, klapki, ręcznik, żel pod prysznic, butelkę wody i udać się na basen.

ZapiszZapisz

  • A planujecie wizytę na basenie z “Małoletnią”?

  • Na pierwszych zajęciach byliśmy w ostatnią sobotę 🙂 Było bardzo fajnie, ale najlepsze było to, że potem młoda większość dnia przespała 😀

  • Ja polecam pilates. Na wszystko. Na ciążę, kręgosłup, brak kondycji czy za dużą dupę…
    podobno są specjalne zajęcia dla mam spodziewających się… a gdzieś w Wawie są zajęcia dla Mam z maluchami już po drugiej stronie brzucha – i to takimi maluchami w wieku Twojej Młodej nawet 🙂 Możliwe, że na Kabatach.

  • Dzięki! Mamy już coś na oku 😉

  • Muszę sprawdzić od którego miesiąca można zapisywać dzieci na takie zajęcia i zapisać “Kiziorka” skoro to pomaga w zasypianiu 🙂

  • Można od 3-go miesiąca 🙂

  • Pingback: Jesteś w ciąży? Koniecznie zrób te rzeczy! | Matka Dentystka()