Przedwiośnie z Ocarro – nowość od Mamas&Papas

ocarro mamas&papas

Od kiedy pierwszy raz pokazałam Wam Ocarro Mamas&Papas na Instagramie posypała się lawina pytań – co to za piękny wózek? W sumie mnie to nie dziwiło, mieliście prawo go nie znać, bowiem egzemplarz którym spacerowaliśmy od początku lutego był jedynym jeżdżącym po polskich chodnikach. Ocarro pojawił się w sprzedaży kilka dni po naszym pierwszym spacerze, obecnie dostępny jest w sprzedaży w 6 wersjach kolorystycznych. Egzemplarz który testowaliśmy jest w kolorze Sage Green.

ocarro mamas & papas

Ocarro Mamas&Papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Ocarro to wózek typu 3w1 – na ramie można wpiąć gondolę, fotelik grupy 0 oraz siedzisko spacerowe. Moje maluchy  na zmianę testowały spacerówkę, a gondolę miałam okazję obejrzeć podczas targów Kids’ Time w Kielcach. Oczywiście Mamas & Papas zadbało by oba rodzaje siedzisk były najwyższej jakości, ale gondola sprawił na mnie wrażenie dosyć krótkiej – po zmierzeniu okazało się, że materacyk ma długość ok. 70 cm. To faktycznie niewiele.  Z drugiej strony siedzisko spacerowe rozkłada się całkowicie na płasko, można je wpiąć przodem do rodzica i wyposażone zostało w podusię stabilizującą głowę.  W takiej formie, jeżeli będzie potrzeba, spacerówka z powodzeniem może zastąpić gondolę.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Charakterystyczny, aluminiowy, chromowany stelaż przykuwa wzrok – obawiałam się czy takie błyszczące wykończenie nie będzie szybko się brudziło i wymagało ciągłego czyszczenia, ale na szczęście moje obawy były na wyrost. Sami widzicie jak przedwiośnie potrafi uprzykrzyć życie pogodą. Śnieg, deszcz, błoto, kałuże – w takich warunkach ciężko utrzymać wózek w czystości. Dzięki wysokiemu “zawieszeniu” to wszystko nie dociera do naszej błyszczącej ramy.

ocarro mamas & papas

Stelaż wózka można złożyć jedną ręką – blokada znajduje się po środku rączki. Lubię ten mechanizm i dobrze go znam z naszej pierwszej kompaktowej spacerówki (Armadillo, także od Mamas&Papas – to pierwsza wózkowa recenzja jaka pojawiła się na blogu, daleko jej do doskonałości :P). Gondolę oczywiście trzeba wypiąć przed składaniem wózka, za to spacerówki – wpiętej zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy- już nie! Po złożeniu z boku zaskakuje blokada zapobiegająca rozłożeniu wózka. Złożony Ocarro Mamas&Papas można postawić pionowo. Rozkładanie wymaga zdjęcia blokady i raczej obu wolnych rąk. Raczej nie wyobrażam sobie tego manewru z dzieckiem na ręku – wózek jest po prostu do tego za ciężki. W wersji spacerowej waży ponad 13 kg. Dokładne wymiary przed i po złożeniu znajdziecie w tabelce.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Drugim elementem charakterystycznym dla Ocarro jest olbrzymi kosz zakupowy do którego bardzo łatwo się dostaniecie z każdej strony. Elastyczne, siateczkowe boki łatwo odchylić, żeby włożyć coś większego. Jak by co rowerek biegowy starszego rodzeństwa, któremu nagle się znudziła jazda, też się mieści. Przednia ściana kosza jest podwójna – w ten sposób stworzono małą kieszonkę na drobiazgi.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Amortyzowane koła są piankowe, przez co wózek nie jest tak mięciutki jak by się mogło wydawać. Czuć działającą amortyzację, która umieszczona jest przy wszystkich kołach ale piankowe koła chcąc nie chcąc wychwytują nierówności i niestety nie są bezszelestne na kostce. Nie, nie terkoczą jak małe kółeczka, ale nie są też cichutkie jak pompowane, gumowe koła. Przednie koła (średnica 20 cm) można zablokować do jazdy na wprost guzikami umieszczonymi nad nimi. Tylne są na prawdę duże (28 cm) , co ułatwia zjeżdżanie wózkiem po schodach.  Wszystkie koła łatwo wypiąć (np. do mycia)

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Hamulec w Ocarro Mamas&Papas umieszczony przy tylnym prawym kole oznaczony jest czerwonym kolorem. Działa leciutko – aktywujemy go wciskając od góry, dezaktywujemy podważając od spodu. Pedał jest łatwo dostępny, duży i wygodny.

ocarro mamas & papas

Pokryta ekoskórą rączka posiada teleskopową regulację na czterech poziomach w przedziale 99-104 cm. Minimalne ustawienie kierownicy jest dosyć wysokie, także jeżeli wzrost nie jest waszą domeną, warto do wózka się przymierzyć przed zakupem. Regulacja wysokości jest możliwa po odgięciu dwóch klipsów po bokach.  Po środku rączki, tak jak wspominałam, znajduje się mechanizm składający. Przewidziano także pasek bezpieczeństwa na nadgarstek.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Siedzisko spacerowe Ocarro

ocarro mamas & papas

Siedzisko w Ocarro wpinane jest przodem oraz tyłem do kierunku jazdy.  Ciężko je przełożyć z  dzieckiem wpiętym w wózek, za to bez malucha na pokładzie zrobicie to bez problemu. Po bokach siedziska znajdują się chromowane suwaczki, po ich przesunięciu oraz wciśnięciu guzików umieszczonych od spodu można wyciągnąć spacerówkę.  Zarówno przy wpięciu przodem jak i tyłem regulacja pochylenia jest 3 stopniowa. Bardzo przyzwoity pion  zadowoli małego obserwatora, wygodna pozycja półleżąca sprzyja odpoczynkowi, a rozkładanie na płasko przyda się do drzemki lub dla najmłodszych którzy dopiero co opuścili gondolę. Pochylenie regulujemy klipsem umieszczonym na plecach oparcia.

ocarro mamas & papas

W Ocarro Mamas&Papas jeździł mój roczniak oraz niespełna 3 latka. W przypadku młodszego wózek był optymalny pod kątem wielkości siedziska, jego regulacji. W przypadku córki noszącej rozmiar 92, często miałam nieodparte wrażenie, że głową dotyka budki. W rzeczywistości miała jeszcze mały zapas. Przy złożonej budce jej materiał gromadzi się w szczycie oparcia, zabierąjąc ok 10 cm długości. Dokładne wymiary siedziska, oparcia oraz podnóżka znajdziecie w tabelce.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa posiadają pełną regulację jeżeli chodzi o długość. Ponadto naramienne można ustawić na 3 różnych pozycjach w łatwy sposób przekładając je przez oparcie. Żeby zapiąć pasy należy najpierw połączyć z sobą prawą i lewą część, a dopiero potem wprowadzić je w klamrę. Rozpinanie odbywa się poprzez wciśnięcie guzika z logo. Na części naramiennej i krokowej znajdziecie mięciutkie osłonki.  Nowością , nawet dla mnie, jest dołączona w Ocarro do siedziska spacerowego poduszka stabilizująca, która także montuje się na pasach. Bardzo mi się ten patent spodobał, na pewno sprawdza się przy najmłodszych użytkownikach.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Regulowany podnóżek w Ocarro Mamas & Papas po podniesieniu do góry konkretnie przedłuża powierzchnię do spania (łączna długość 97cm!) Trójstopniowa regulacja pochylenia odbywa się po wciśnięciu dwóch chromowanych guzików po bokach. Część podnóżka która ma bezpośredni kontakt z butami wykonana jest z ciemniejszego, łatwo zmywalnego materiału.

ocarro mamas & papas

Pałąk przebiega dosyć wysoko, zmieści się pod nim nie tylko dziecko ale i bardzo puchaty śpiworek 😉 Dzięki pokryciu z ekoskóry jest odporny na zabrudzenia. Można go wypiąć jednostronnie.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

Budka w Ocarro posiada 3 panele, w tym jeden chowany pod suwakiem. Rozkłada się cicho i lekko. W pozycji leżącej jej maksymalny zasięg nie jest specjalnie imponujący, ale po uniesieniu oparcia mamy już konkretną osłonę.

ocarro mamas & papas

W panelu najbliżej oparcia ukryta jest siateczka wentylacyjna, natomiast w środkowym foliowy wizjer dla rodzica ukryty pod klapką zamykaną na magnesy. Materiał jest gruby, wodoodporny i posiada oczywiście filtr UPF 50.

ocarro mamas & papas

ocarro mamas & papas

ocarro mamas&papas

ocarro mamas & papas

Ocarro od Mamas&Papas mógłby uchodzić za terenowca, ale w mojej ocenie trochę mu brakuje do pogromcy leśnych ścieżek. Amortyzacja jest bardzo wydolna w mieście i wystarczająca na sporadyczne wypady w teren. Nie ukrywam – chciałabym od niego nieco więcej, ale możliwe, że zrobiłam się pod tym kątem za bardzo wybredna.

Ocarro Mamas&Papas należy do tych cięższych wózków, ale podczas jazdy w ogóle tej masy nie czuć.  Jest zwrotny i dobrze się podbija, świetnie sobie radzi z najeżdżaniem na niewysokie krawężniki. Obszerny kosz zadowoli nawet tych najbardziej wymagających, a wygodne siedzisko spacerowe sprawdzi się u najmłodszych dzieci-rozkłada się na płasko i jest wyprofilowane. Skórzane oraz chromowane wykończenia pieszczą oko i wcale się nie dziwię, że tak wiele osób o Ocarro pyta. On po prostu przykuwa uwagę – i słusznie, bo warto go rozważyć jako wózek na cały okres wózkowania.  Cena wózka w wersji spacerowej to 2300 złotych, w wersji 3w1 (z gondolą i fotelikiem) to 3450. Znajdziecie go na stronie Mamas&Papas Polska.