Cybex Balios S – ulubieniec mojego męża

cybex balios s

Są wózki na których recenzje czekacie bardziej niż na jakiekolwiek inne moje wpisy i tak też jest w tym przypadku. Od kiedy Cybex Balios S trafił pod nasz dach, nie było dnia żeby ktoś o niego nie pytał. Dlatego też postanowiłam się spiąć i dać Wam to czego oczekujecie – recenzję wiosennej nowości, która jest klasycznym przykładem miejskiego wózka typu 3w1.  Cybex Balios S testowaliśmy jedynie w wersji spacerowej, ale musicie pamiętać, że na tym samym stelażu można wpiąć zarówno gondolę jak i fotelik grupy 0 (m.in. Cybex, GB, Maxi Cosi).

W wiadomościach od Was najczęściej powtarzały się dwa pytania: jak sprawuje się amortyzacja oraz czy to prawda, że siedzisko w Cybex Balios S jest bardzo wąskie. Obiecuję, że odpowiedzi na oba pytanie pojawią się w dzisiejszym tekście. Sesja wózka całkiem przypadkowo wypadła nam w cudnej zimowej aurze, kiedy to na kilka dni przed kalendarzową wiosną sypnęło śniegiem. Sceneria była bajkowa a spacer bardzo udany. Całe to pogodowe zamieszanie pozwoliło nam przetestować Cybex Balios S w prawdziwie zimowych warunkach.

Czym różni się Cybex Balios S różni się od Cybex Balios M? Wszytskim! 😉 Łączy ich tylko wspólna nazwa i logo na tapicerce. Balios S to klasyczne siedzsiko z regulowanym oparciem, kiedy to Balios M jest przedstawicielem kubełków (pełną recenzję znajdziecie TU). W najnowszym Baliosie pojawia się także wyczekiwana przez wszystkich amortyzacja, która całkiem dobrze jest wyczówalna przy dociążonym wózku. Wózek bez odpowiedniego załadunku ma tendencję do podskakiwania i stukania, ale gdy do wózka załadujecie dziecko a do kosza solidne zakupy będziecie pod wrażeniem jak dobrze pracują sprężyny przy kołach. Nie jest to jednak mięciuteńki wózek, raczej zakwalifikowałabym go do średniaczków. Ale wyróżnia się pod tym kątem (pozytywnie!) od innych miejsckich spacerówek.

Skoro już przy kołach jesteśmy… w Cybex Balios S mamy do czynienia z kołami typu “forever air”.  Gumowe z wypełnieniem żelowym, bieżnikowane, szerokie i cichutkie na kostce. Przednie o średnicy 18 cm z możliwością blokady do jazdy na wprost. Tylne 28 cm świetnie radzą sobie z wszelkiego rodzaju schodkami. Wszytskie koła można wypiąć przy czym te tylne wypina się bardzo łatwo, a przednie wymagają dodatkowego sprzętu (np śrubokręta) w celu podważenia blokady. Koła dawały sobie radę na kostce, w śniegu, w piasku i na różnych nierównościach. Hamulec postojowy umiejsowiony jest po środku tylnej osi. Działa bardzo lekko i cicho, trzyma mocno.

cybex balios s

cybex balios s

cybex balios s

Kosz zakupowy rozpięty w dolnej części wózka jest głęboki i pojemny. Charakteryzuje go dobry dostęp oraz świetna widoczność , bowiem prześwit pomiędzy koszem a siedziskiem jest duży.

cybex balios s

Pokryta pianką kierownica jest szeroka i wygodna. Regulacja wysokości odbywa się w przedziale 99-110 cm. Po środku,od spodu kierownicy znajduje się guzik odpowiedzialny za regulację wysokości, zaś od góry znajduje się suwak odpowiedzialny za składanie wózka. W prowadzeniu wózek jest bardzo przyjemny, szybko reaguje na nasze polecenia, nie ma problemów z prowadzeniem go jedną ręką. W podbijaniu sprawuję się całkiem przyzwoicie – oczywiście im bardziej wysunięta rączka i lżejszy załadunek tym sprawa jest łatwiejsza.

cybex balios s

Cybex Balios S może poszczycić się stelażem, który składa się jedną ręką. Po wcześniejszym złożeniu siedziska (przodem lub tyłem* do kierunku jazdy) trzeba przesunąć suwak oraz wcisnąć przycisk regulacji rączki umieszcone na kierownicy i złozyć ją w kierunku tylnych kół. W wózku którym testowaliśmy, trzeba to było zrobić dość energicznie, nie wiem czy wszystkie egzemplarze tak mają. Złożony Cybex Balios S sam stoi po złożeniu – to bardzo przydatna funkjca szczególnie dla osób które trzymają wózek w mieszkaniu. Posiada także uchywt ułatwiający przenoszenie złożonego wózka.

cybex balios s

cybex balios s

*Co do składania Cybex Balios S z siedziskiem wpiętym przodem do kierunku jazdy jest to jak bajbardziej możliwe. Tak samo początkowo składa się siedzisko a potem kierownicę w dół. Problem możecie napotkać przy rozkładaniu, kiedy to podnóżek będzie haczył o brzeg kosza i trzeba będzie go uwolnić. Wymiary rozłozonego i zożonego wózka znajdziecie w tabelce:

Siedzisko Cybex Balios S

cybex balios s

Siedzisko w Cybex Balios S może być wpięte zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy. Przepinanie jest bardzo proste, wystarczy wcisnąć z dwóch stron guziki umieszczone w ramie pod siedziskiem, a potem przełożyć siedzisko. Da się to zrobić (choć nie powinno…) z dzieckiem wpiętym w siedzisku.

cybex balios s

cybex balios s

Klasycznie rozkładane siedzisko ma wygodną w obsłudze regulację na “klips”. Zakres ustawienia jest 3 stopniowy: oparcie pionowe, półleżące lub leżące. Działa to zarówno przy wpięciu siedziska przodem jak i tyłem do kierunku jazdy.

cybex balios s

Wymiary siedziska to dosyć kontrowersyjny temat. Dokładne pomiary znajdziecie w tabelce poniżej, ja zaś powiem Wam o moich odczuciach. Oparcie w Cybex Balios S jest stosunkowo długie – ma aż 50 cm długości i spokojnie mieści się w nim na wysokość dziecko noszące rozmia 98/104. Co do szerokości – miarka pokazuje 28 cm i to jest jak na wózek pojedynczy dosyć wąsko – z taką szerokością miałam doczynienia w wózkach podwójnych. ALE! Ponieważ wózek nie jest zabudowany mocno po bokach, a boczne poduszki rozchylają się na boki, to dziecku wcale a wcale nie jest ciasno. Woziliśmy się w zimowych kombinezonach i śpiworkach i wysztko ok. Boczne poduszki optycznie zwężają siedzisko, a gdy usiądzie w nim już dziecko okazuje się , że problem nie istnieje. Wielu osobom może nie spodobać się, że siedzisko jest tak odsłonięte, ale to zdecydowanie poprawia  maluchowi widoczność, zaś podczas drzemki osłonę stanowi głęboko osadzona budka.

cybex balios s

Regulowany podnóżek przedłuża powierzchię do spania. Można go ustawić w 3 pozycjach za pomocą białych guziczków umieszczonych po bokach. Po maksymalnym opuszczeniu podnóżka starsze dzieci mają do swojej dyspozycji plastikową podpórkę pod nóżki.

cybex balios s

cybex balios s

cybex balios s

Pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa to klasyczne pasy jakie  Cybex proponuje w swoich wózkach. Regulacja wysokości części naramiennej jest na wszytym w oparcie pasku, regulacja długości pasów jest w tym samym miejscu. Część naramienna i biodrowe nie rozdzielają się, co mnie osobiście nie cieszy. Wpinanie w główną klamrę jest bardzo proste, tak samo z resztą jak rozpinanie, kiedy to wystarczy nacisnąć jeden guziki i dziecko jest już wolne. Nakładki na pasy znajdują się na wyposażeniu wózka, są miekkie i ładnie się trzymają na swoim miejscu.

cybex balios s

cybex balios s

Pałąk w Cybex Balios S przebiega dosyć wysoko. Można go zdemontować w całości, lub wypinać na boki. Pokryty jest plastikiem i dzięki temu łatwo utrzymać go w czystości.

cybex balios s

cybex balios s

Moim ulubionym elementem w Cybex Balios S jest długa Budka która po maksymalnym rozłożeniu sięga dziecku dosłownie do samych kolan. Poza dwomoa podstawowymi segmentami, pod zamkiem błyskawicznym ukrywa się dodatkowy panel z siateczkowym wizjerem. Z przodu budki umieszczony jest dodatkowy element który można schować lub wyciągnąć. Budka rozkłada się lekko i cicho,jest wykonana z pojedynczej warstwy materiału z dodatkowym filtrem UPV 50 + chroniącym przed szkodliwym promieniowaniem.

cybex balios s

cybex balios s

cybex balios s

Cybex Balios S – podsumowanie

Cybex Balios S jednogłośnie przypadł mojej rodzinie do gustu (szczególnie mężowi, który nie specjalnie chciał go odsyłać). W sumie to wszystkim było szkoda się z nim rozstawać. Uważam, że nowy Balios to fajne rozwiązanie dla rodzin, które okazjonalnie wybierają się na spacery w trudniejszy teren. Warto go rozważyć w wersji 3w1 bo jest stosunkowo lekki (ok 12 kg) oraz kompaktowy. W wersji spacerowej posłuży ze względu na swe parametry nawet starszym dzieciom (udźwig 17 kg + długie oparcie).

W sprzedaży wózek dostępny jest w 5 kolorach – testowany przez nas model to Lavastone Black. Cena wózka waha się w okolicy 1499 złotych, najlepsze oferty znajdziecie TU.

cybex balios s

  • Magdalena Bronk

    Mam pytanko:) widziałam u Pani tez recenzje baliosa M. Cały czas waham sie która opcje wybrać dla 1,5 rocznego chłopca pod względem wygody siedziska. Bardzo proszę o jakakolwiek podpowiedz. M czy S? 🙂

    • Matka Dentystka

      Z tych dwóch wózków wybrałabym Baliosa S 🙂

  • Marta Łozowska Alexa

    A ja się waham między cybex balios S a maxi cosi adorra oba modele w parametrach są niemal identyczne ale maxi cosi na wykończenie ze skóry na rączce i pałąku oraz ma ładniej zakończony podnóżek a nie taki goły jak tu. Ma ktoś może porównanie? Może właśnie lepiej wybrać taki odkryty podnóżek bo później dziecku będzie wygodniej jak ma długie nogi.

  • Maria

    Dla 6 miesięcznego dziecka jaki wózek by Pani wybrała: greentom reversible, quinny zapp flex plus czy cybex balios s?

  • Aleksandra

    Witam 🙂 mam pytanie które nurtuje mnie odkąd zobaczyłam baliosa s, już niedługo rodzę i to jest ostatni dzwonek na kupno wózka a ja dalej nie mogę zdecydować. Wcześniej byłam całym sercem za Priamem, ale czy naprawdę jest wart takich pieniędzy? Matkodentysko proszę pomóż! Pod względem wizualnym oczywiście jak dla mnie bezsprzecznie wygrywa Priam, ta piankowa rączka w baliosie jakoś mnie nie przekonuje tak samo jak składanie budki w gondoli, do czego w sklepie potrzebowałam dwóch rąk i najlepiej jeszcze brody. Jeżeli mam wydać 5 tysięcy na wózek oczekuję wyjątkowej jakości, czyli żadnych rys od wkładania do bagażnika (podobno baliosy rysują się “od samego stania”), wysokiego komfortu jazdy dla rodziców i przede wszystkim maluszka, funkcjonalności i tego, że wystarczy już do końca wózkowania. Czy zatem mogłabym liczyć na odpowiedź, czy warto zainwestować w Priama, czy lepiej posłuchać zdrowego, oszczędniejszego rozsądku (czyt. męża) i wybrać jego ponad dwa razy tańszego kolegę Baliosa S?

    • Marta Łozowska Alexa

      Miałam ten sam dylemat i generalnie wszędzie gdzie wyczytałam i usłyszałam że priam jest droższy i sztywnieszy i ma ciut lepszy materiał natomiast różnica nie jest na tyle duża by warto było aż tyle przepłacać. My w 99%wybierzemy ske