Gdynia – nasza ulubiona miejscówka nad polskim morzem

Nie wiem jak to działa, ale od kiedy pojawiły się dzieci co roku lądujemy na wakacjach na polskim wybrzeżu, choć nigdy wcześniej nie wybieraliśmy tego kierunku na urlop.  Z dwumiesięczną Ewą spędziliśmy dwa tygodnie w Wiciach koło Darłowa. Rok później Świnoujście – pamiętam dokładnie ten wyjazd bo były to początek ciąży z Mikim (po tym wyjeździe napisałam TEN post). 2016 rok to wyjazd ze znajomymi i maluchami do Jastrzębiej Góry. Dwa maluszki, dwa wózki i schody na plażę!  Nie wiem jak my to wymyśliliśmy, ale jakoś nikt z nas podczas rezerwacji nie wpadł na to, że „góra” w nazwie nie wzięła się przypadkowo.

W zeszłym roku na początku czerwca na tydzień zamieszkaliśmy w Ostrowie pod Karwią. Dojście do plaży było nieco łatwiejsze, nie było tłumów po przyjechaliśmy poza sezonem, ale za to nie do końća dopisała nam pogoda. Ale się wtedy najeździliśmy! W okolicznych miejscowościach poza kolejnymi latarniami morskimi i straganami z zabawkami nie było specjalnie co zwiedzać z naszymi maluchami. Dlatego zaliczyliśmy dwie wyprawy na półwysep Helski no i wypad do Trójmiasta. I ta ostatnia wyprawa dała nam trochę do myślenia….

Znajdź swoje miejsce

Jeżeli sami tak nie macie, to na pewno znacie kogoś kto namiętnie na urlop wraca w jedno i to samo miejsce. My przez te kilka lat nie mogliśmy znaleźć takiego „swojego” miejsca nad Bałtykiem. Wszędzie było pięknie, przywieźliśmy mnóstwo wspomnień, ale  żadna miejscówka nie miała tego czegoś. W tym roku to się zmieniło! W Gdyni poczuliśmy się jak w domu. Okazało się, że nam do szczęścia potrzebne było – miasto ze wszystkimi swoimi zaletami i wadami. Pokochaliśmy miejskie plaże, bulwary, dostęp do ulubionych sklepów, bogatą ofertę gastronomiczną, rozrywkową oraz muzealniczą. Podczas wsześniejszych wyjazdów szukaliśmy tych atrakcji w czego efekcie i tak lądowaliśmy w trójmieście. Dlatego wybranie na spędzenie urlopu Gdyni było strzałem w 10! Pomyślałam, że może Wam też też ten pomysł się spodoba i stworzyłam po nasz prywatny przewodnik po tym mieście

Mieszkanie w Gdyni

Położone na 3 piętrze kamienicy w samym centrum Gdyni mieszkanie od razu przypadło nam do gustu – mieliśmy stąd wszędzie blisko. Kilka minut do bulwaru nadmorskiego, całodobowy parking po drugiej stronie kamienicy, parę kroków do Lidla, Tigera czy Rossmana. Pod domem restauracje, kawiarnie oraz… fryzjer dziecięcy, w którym wreszcie bez płacz u i awantur udało się ogarnąć włosy Mikiego. Duża sypialnia pomieściła całą naszą rodzinę (dzieci na łóżeczkach turystycznych. W salonie na rozkładanej kanapie mogły spokojnie spać jeszcze dwie osoby. Mieszkanie jest wyremontowane i pięknie umeblowane. Właściciele bardzo sympatyczni. Jedyna wada którą znalazłam – winda! Maleńka bardzo stara konstrukcja do której wejdzie Wam co najwyżej wózek typu Yoyo. Dla nas to nie był problem, wózki zostawały w aucie, ale dla rodziców używających gondoli może być to spore utrudnienie. Samochód trzeba zostawić na płatnym dodatkowo parkingu – plus taki, że jest on pod samym nosem. Zostawiam Wam namiary na mieszkanie: na booking.com wpiszcie Festival Świętojańska 39  – zdjęcia oddają doskonale warunki mieszkaniowe. Właściciele bardzo sympatyczni!

Przed naszym wyjazdem poprosiłam moich obserwatorów na Instagramie o polecenie mi miejscówek w Gdyni wartych odwiedzenia. Odzew był niesamowity i żal byłoby nie skorzystać z tych poleceń. Niestety czasu na zwiedzanie było niewiele, więc skorzystaliśmy tylko z części poleceń. Ale spokojnie – nic się nie zmarnuje! Wstawiam Wam wszystkie pozycje! Podzieliłam je na 4 kategorie i uszeregowałam alfabetycznie. Miejsca, które odwiedziliśmy opisuję kilkoma zdaniami i okraszam zdjęciami z pobytu.

Rozrywka:

Aquapark Reda

To nasza druga wizyta w tym obiekcie. Duży rodzinny Aqapark, do którego im wcześniej (rano) się wybierzecie tym lepiej. 3h bilet dla dwójki dorosłych i dwójki dzieci kosztuje 120 złotych. Do tego trzeba doliczyć koszty parkingu jeżeli parkujecie pod zadaszeniem oraz ew. jedzenie i picie które możecie kupić koło basenu. Specjalna część dla maluchów to piracki statek, z ciepłą wodą o głębokości 30 cm oraz licznymi zjeżdżalniami. Właśnie na statku spędziliśmy najwięcej czasu. Na inne atrakcje z pontonami są spore kolejki, ale tak jak pisałam – im wcześniej się tu pojawicie, tym krócej będziecie czekać.

• Morska 5, 84-240 Reda

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto aquapark

Akwarium Gdyńskie MIR – PIB

Akwarium Gdyńskie Morskiego Instytutu Rybactwa odwiedziliśmy ponad dwa lata temu. Mikołaj miał wtedy jakieś 5 miesięcy a Ewa prawie dwa latka i maluchy nie do końca były zainteresowane zwiedzaniem. Nie to co my dorośli, ale Ci pierwsi wygrywali jeżeli chodzi o zdobywanie naszego zainteresowania. My do Akwarium wrócimy na pewno, jak dzieci podrosną. Bilet dla dorosłych 28 złotych, ulgowy 19. Dla dzieci do 5 roku życia wejście bezpłatne – trzeba pamiętać, by w kasie odebrać specjalną kartę bezpłatnego wstępu dla dziecka.

• al. Jana Pawła II 1, 81-345 Gdynia

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto akwarium

Centrum Nauki Experyment

Ponieważ całkiem niedawno zwiedzaliśmy Centrum Nauki Kopernik, to gdyński Experyment zostawiliśmy sobie na kolejne odwiedziny. Świetna opcja gdy pogoda się zepsuje i deszcz Was przegoni z plaży.

• aleja Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia

Gdyńskie Koło Widokowe

Charakterystyczny punkt, który przyciąga wzrok skąd by się na niego nie patrzył. Wokół Koła Widokowego znajduje się kolorowy Gdynia Family Park, pełen atrakcji dla nieco starszych dzieci. Podczas jazdy w zamkniętej, klimatyzowanej gondoli podziwiacie Zatokę Gdańską oraz Trójmiasto. Z ciekawostek – gondolę można wynająć na dłużej albo zamienić w restaurację na wysokościach! To oczywiście dodatkowo płatne usługi. Cena przejazdu (4 kółka) dla dorosłego to 25 złotych. Bilet ulgowy (do 140 cm wzrostu) kosztuje 15 zł. Dzieci do lat 3 jadą za darmo.

• al. Jana Pawła II 13, Gdynia

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto diabelski młyn koło

Plac zabaw plaża Gdynia

Olbrzymi, piaszczysty plac zabaw zlokalizowany przy samej plaży śródmiejskiej. Dużo atrakcji dla mniejszych i większych dzieci. W około ustawione ławeczki, a po środku altanka z cieniem. Zlokalizowany blisko toalet z których dzieci do 7-go roku życia mogą skorzystać za darmo.

Plaża miejska w Gdyni

Plaża w centrum miasta, ze strzeżonym kąpieliskiem. W bliskiej okolicy restauracje i kawiarnie. Na plaży przygotowane boisk do siatkówki i zaplecze sanitarne.  Spędziliśmy na niej najwięcej czasu podczas całego pobytu! Dzieciaki były zachwycone.

Zabawki do piasku Quut towarzyszą naszym wyjazdom już ponad rok!

Plaża w Orłowie

Niezwykle klimatyczna i fotogeniczna okolica – szczególnie molo w Orłowie. W tym roku niestety nie udało się dotrzeć, ale mam kilka kadrów z 2017 roku!

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto plaża orłowo

Zwiedzanie:

Bulwar Nadmorski im. Feliksa Nowowiejskiego

1,5 km trasa nad brzegiem morza która rozpoczyna się przy Plaży Śródmiejskiej. Idelana na spacer lub przejażdżkę rowerem.

Widok z bulwaru na plażę

Dar Pomorza

Przepiękny statek-muzeum zacumowany w Gdyni obok ORP Błyskawica oraz Akwarium Gdyńskiego.

• al. Jana Pawła II, 81-345 Gdynia

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto dar pomorza

Infobox Gdynia

Ciekawie zorganizowana przestrzeń w której się zrelaksujecie, odświeżycie w podróży, dobrze zjecie i co najważniejsze dowiecie się dużo o Gdyni! Ciekawa wystawa z wielką makietą miasta oraz punkt obserwacyjny „Obserwatorium zmian” to must see!

• Świętojańska 30, 81-372 Gdynia

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto infobox obserwatorium zmian

Kamienna Góra

To morenowe wzniesienie ma zaledwie 52 metry! Ale jest cudownym punktem widokowym, z którego możecie podziwiać Gdynie i zatokę Gdańską, Na szczyt można się dostać schodami – na własnych nogach lub kolejką linowo-terenową. Wjazd jest bezpłatny!

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto kamienna góra

Muzeum Marnarki Wojennej w Gdyni

• Zawiszy Czarnego 1B, 81-374 Gdynia

Muzeum Emigracji w Gdyni

• Polska 1, 81-339 Gdynia

ORP Błyskawica

Okręt zwiedziałam jako mała dziewczynka i pamiętam, że zrobił na mnie duże wrażenie. Nasze dzieciaki podziwiały go na razie z zewnątrz, dokładniejsze oględziny zostawiliśmy na potem.

• al. Jana Pawła II 1, 81-001 Gdynia

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto błyskawicagdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja plaża trójmiasto błyskawica

Marina w Gdyni

Spacer po Marinie był dla dzieci ciekawą atrakcją! Mogły z bliska obejrzeć jachty, cumowanie i inne rzeczy, które na codzień znają tylko z książek.

• al. Jana Pawła II 13A, 81-345 Gdynia

Restauracje:

Chwila moment

Najczęściej polecana przez Was miejscówka na śniadanko zlokalizowana w przestrzeni Gdyńskeigo Infobox’u. Bardzo miła obsługa, panie dobrze nam doradziły. Dla dzieci znalazły się książeczki ktróre pomogły utrzymać towarzystwo na krzesełkach. Pieczywo wypiekane jest na miejscu! Bardzo smacznie!

• Świętojańska 30, 81-372 Gdynia

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina restauracja trójmiasto

Czerwony Piec

Jesteśmy pizzożercami więc wiedziałam, że prędzej czy później będziemy szukać jakiegoś pysznego miejsca z pizzą. Z Waszych propozycji wybraliśmy Czerwony Piec i był to strzał w 10! Z racji na późną godzinę zdecydowaliśmy się zamówić pizzę do domu, ale niestety lokal nie miał opcji dostawy. Zamówienie złożyliśmy telefonicznie a po pizzę wysłaliśmy Jacka. Było warto!  Cienkie, włoskie ciasto, dodatki najwyższej jakości. Pizza Tricolore baaardzo sycąca! Margheritę dzieciaki wciągnęły aż miło! Klasycznej Cotto nic nie brakowało.

• Starowiejska 40C, 81-001 Gdynia

F.Minga

Restauracja tuż przy plaży, odwiedzaliśmy ją podczas poprzednich pobytów w Gdyni. Widok morza podczas posiłku – bezcenny. W ofercie śniadania, obiady, desery więc można wpadać o każdej porze.

• Bulwar Nadmorski im.Feliksa Nowowiejskiego, 81-980 Gdynia

Gdynianka

Lokal z tradycją – serwuje gdynianom pizzę od ponad 30 lat! To do czegoś zobowiązuje! Zajrzymy tam na pewno przy następnej okazji!

Leniwa Baba

Bar mleczny! Czyli idealna sprawa dla rodziny z dziećmi, która chce jak najszybciej i tradycyjnie zjeść. Moje maluchy polecają rosołek, pomidorową oraz pulpeciki w sosie koperkowym! Mąż chwalił schabowego! Polecam również na wynos!

Marmolada chleb i kawa – śniadania

• Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 10, 81-830 Gdynia

Panorama

Restauracja na szczycie Kamiennej Góry, z widokiem na morze!

• Adama Mickiewicza 1/3, 81-379 Gdynia

Tokyo Sushi

Także dostałam to polecenie od kilku osób! Zamówiliśmy na wynos, także nie miałam okazji ocenić lokalu. Obsługa bardzo pomocna podczas rozmowy telefonicznej – świetnie znająca menu! Pyszne Sushi – Ewa wciągnęła dwie rolki hosomaków. A mnie pozytywnie zaskoczyły orzechowe dodatki do pieczonego łososia.

• Mściwoja 9, 81-361 Gdynia

Desery:

Mariola

Lodziarnia przy nadmorskim bulwarze. Zakochałam się w ich czekoladowych lodach!

• Bulwar Nadmorski im.Feliksa Nowowiejskiego, 81-980 Gdynia

gdynia NASZA ULUBIONA MIEJSCÓWKA NAD POLSKIM MORZEM dzieci rodzina lody trójmiasto

Pączuś

Kolejne miejsce w Gdyni z tradycjami! Mój tegoroczny urodzinowy tort był niebanalny i składał się właśnie z 4 pączków 😀 Polecam szczególnie te z nadzieniem różanym!

Słony Karmel

Lokal wielokrotnie polecany mi w wiadomościach! Pyszne lody naturalne! Smaki się ciagle zmieniają, więc śmiało można zaliczyć kilka wizyt. A smak słonego karmelu – najlepszy z jakim się dotąd spotkałam! Mały minusik za brak toalety dla gości.

• 10 Lutego 6b, 81-001 Gdynia

Oddaje w Wasze ręce moim zdaniem całkiem przydatny przewodnik po Gdyni. Dziękuję wszystkim osobom, które znalazły chwile i w prywatnych wiadomościach poleciły mi te wszystkie miejsca. Mimo wszelkich starań nie udało mi się dotrzeć wszędzie, ale wiem że jeszcze nic straconego! My do Gdyni na pewno wrócimy – bo to na chwilę obecną nasze ulubione miejsce nad polskim morzem.

Drogi czytelniku! Jeżeli spodobał Ci się mój wpis, lub uważasz, że komuś może się przydać, będzie mi bardzo miło jeżeli go polubisz, skomentujesz i/lub podasz dalej. To dla mnie znak, że podoba Ci się moja działalność. Nic tak nie mobilizuje do dalszej pracy jak Twój głos!

Serdecznie zapraszam Cię do polubienia fanpaga na Facebooku – dzięki temu na pewno nie umknie Ci żaden nowy tekst. Nasze codzienne kadry znajdziesz na Instargramie. Zapraszam!